Op naar de kerk

9 februari 2014 - Mahabalipuram, India

Het is vandaag zondag en een speciale dag voor Paxton. De zoon van Charles en Juli. Zijn haar wordt vandaag voor het eerst afgeschoren en geofferd aan de tempel. Jullie zullen wel denken, wat heeft de kerk hiermee te maken, nou, niets. Maar de Hindoe gewoontes zijn zo verweven in het leven van de Indiërs dat dat soort rituelen gewoon door gaan ongeacht geloof. Dus eerst naar de kerk, bidden en langs Maria, en dan op naar tempel voor het scheer ritueel.

Paxton was het er niet zo mee eens,maar had weinig in te brengen. Het was een heerlijk Indisch chaotisch gebeuren.

Na het scheer ritueel wel weer naar de kerk voor een donderpreek. In het tamil dus voor ons niet te volgen, maar er gebeurd veel dus je verveeld je geen moment.

Verder is het heerlijk hier. We rusten lekker uit, hangen wat rond, wandelen wat door de stad/dorp. Moeten overal thee drinken.

Tot het volgend verhaal,

Kus Bob en Manon

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anke:
    9 februari 2014
    Wat bijzonder om zo iets, van zo dichtbij, mee te mogen maken! Genieten maar!!
  2. Tony:
    9 februari 2014
    leuk Manon, ik herken veel. Groetjes
  3. Rietje en Dick:
    10 februari 2014
    Lieve in ver weggistan. Ik geloof dat de jurk een succes is! Een leuke foto met de mooie jurk. En dan nog een foto van het zwembad in het hotel. Lekkerrrrrrrrrrr. Zo'n ritueel is indrukwekkend om eens mee te maken. Laat Bob zich nu ook kaal scheren? Het weer hier is niet zo best dus genieten jullie maar van de zon.Verders gaat alles hier goed en verheugen ons op het volgende verhaal van jullie. Groet Rietje en Dick
  4. Rietje en Dick:
    11 februari 2014
    Leuk je gesproken te hebben en dat jullie lekker aan het winkelen zijn. Ook goed om te horen dat het met Frank en Marijke ook goed is. Doe ze de groeten van ons. Liefs Rietje en Dick
  5. Sylvia:
    12 februari 2014
    Hoi Manon en Bob,
    Leuk, jullie vakantieverhalen.
    Bijzonder om zo'n ritueel mee te maken.
    Heel veel plezier,