De Andaman eilanden

17 februari 2014 - Middle Andaman Island, India

Het even geduurd, maar hier zijn we weer.

We zitten nu op de Andaman eilanden, een prachtige tropisch eilanden groep waarvan wij 2 eilanden bezocht hebben.

We zijn gestart op zuid Andaman. Het hoofd eiland, met een redelijk groot centrum. Het doet allemaal heel India aan. Maar allemaal wel een stuk relaxter. We hebben hier 1 nacht geslapen, nadat we vanuit Chanai zijn gevlogen naar dit eiland. Een prachtig mooi en lux hotel, met een uitzicht om van te smullen. De eerste dag niet veel gedaan, heerlijk genoten van het uitzicht en een lekker drankje.

De volgende dag op de boot naar Haverloc. Een zo nodig nog mooier eiland. Met een turquaas blauwe zee. Zo mooi had ik nog niet gezien. Ook op dit eiland een prachtig hotel met eigen huisjes.

De eerste dat naar het strand gelopen, wat een pracht en praal. Om eindeloos te wandelen, maar daar was het weer te heet voor.

S´avonds heerlijk bij de huisjes met elkaar een borreltje en een hapje, wat hebben we het toch rottig hier.

De 2e dag wilden we gaan snorkelen, dat was geen probleem, maar daarvoor moesten we wel een stuk door het oerwoud lopen, omdat de boten uit de vaart zijn genomen na het laatste ongeluk met doden. Dit  te weten vonden we het niet erg om te gaan lopen. Het was een tocht van een half uur, dus goed te doen,

Eenmaal bij plek van bestemming weer een prachtig wit strand met blauwe zee. Wat snorkels gehuurd, slechte kwaliteit,maar we hebben het ermee gedaan.

Ook weer wonder schoon gezicht onder water. Wat een prachtige vissen en koraal. Ook leuk om te zien hoe de Indiërs die niet kunnen zwemmen in zwemband worden rondgetrokken.

Een heerlijke middag op het stand gehad.

Dag 3 een eiland tour gedaan, maar het begaanbare deel van het eiland is zo klein dat we snel klaar waren, dus nog tijd over hadden om naar het strand te gaan.

Dag 4 helaas weer terug naar Zuid Andaman, daar nog een city trip gedaan maar dat stelde niet veel voor.

Morgen (dinsdag) terug naar Chanai en Mamalapuran.

Daar volgende keer meer over.

Kus.

1. Rietje en Dick:
    18 februari 2014
    Gelukkig een nieuw verhaal! Tijdens het lezen van jullie verhaal werd ik een beetje mee genomen op jullie reis. Een geluk gevoel over viel me. Het deed me goed om te horen wat jullie allemaal beleven. Ook de foto's geven een goed beeld hoe mooi het daar is. Geniet lekker verder ik kan haast niet wachten op het volgende verhaal. Schrijf van de week nog wel een keer. Dikke kus Mams en Dick
  2. Rietje en Dick:
    18 februari 2014
    Hoi lieve. Nog even dit. Dat stukje koraal dat je laat zien op de foto vind ik mooi. Hoe groot was dat. Jammer dat je het niet mee hebt genomen. Vind ik mooi. Rietje
  3. Kirsten:
    18 februari 2014
    Ziet er heerlijk uit voor een paar dagen tropisch leven..... Inderdaad erg mooi koraal!.. maar je kan er een grote boete voor krijgen als je het mee neemt....
    Kus en veel plezier weer in de bewoonde wereld..
  4. Ingrid:
    18 februari 2014
    Wat heerlijk om zo mee te genieten van jullie reis! Bedankt voor de verhalen, blijf lekker genieten in het bijzondere India.
  5. Christien en Henk:
    20 februari 2014
    Jongens ziet er geweldig uit. Was het echt zoveel warmer dan in Mamalla? Wij zijn inmiddels weer gewend aan de dagelijkse rompslomp hier. Hebben een goede terugreis gehad. Geniet er nog verder van en een warme groet
  6. Rietje en Dick:
    20 februari 2014
    Lieve, Ik zag een foto van Irene uit Noorwegen op face boek met een bruidsboeket en een mooi wit jurkje aan ,volgens mij is ze getrouwd. Ze ziet er stralend uit. Ben gisteren bij Sonja op de koffie geweest en was gezellig. Nou bij jullie is de sfeer ook goed heb ik begrepen. Leuk dat je even belde ik dacht heel even dat ik de stem van Tom hoorde. Gaan jullie nog indrukwekkende reisjes maken of workschops doen. Ik hoor dat graag. Veel liefs en tot het volgende schrijven Mams
  7. Marjon:
    20 februari 2014
    Ziet er weer geweldig uit. Leuk dat jullie konden snorkelen. Mooi hè die onderwaterwereld en al die kleuren. Genieten. Liefs en groeten
  8. Rietje en Dick:
    23 februari 2014
    Hier weer een berichtje van Mams. Zaterdag ochtend stond ik met de telefoon in mijn hand en verzamelde al mijn moed om jullie te bellen op het nummer wat Bob aan mij had gegeven. Er werd niet op genomen en in het Indias en Engels en ook in Nederland werd mij verzocht om het een andere keer te proberen de telefoon stond niet aan. Daarom schrijf ik jullie, dat vind ik prettiger. Alles goed met jullie, met ons gaat het ook goed. Vandaag scheen de zon en heb al wat zitten zonnen in de serre. Dinsdag nog een dikke week vakantie!Nou lieve dikke knuffel van ons en geniet! Rietje en Dick.
  9. Sanne:
    24 februari 2014
    Wat een gave foto's!!
    Snorkelen is super leuk om te doem he?
    Geniet nog goed!!
    Kuzzies Panne